שימוע לפני הגשת כתב אישום

שימוע הוא הנקודה האחרונה בה ניתן לנסות "לעצור את הרכבת" ולמנוע הגשת כתב אישום. במסגרת שימוע ניתן גם לנסות להעביר את התיק לאפיק של הסדר מותנה, לאפיק מנהלי או להגיע להסדר טיעון מיטבי.


המטרה בשימוע היא לערער את בטחונה של התביעה ביכולתה לנצח, להציג בפניה טיעון חפות משכנע, להדגיש את נקודות החולשה בראיות שאספה, להציג את הדברים מזוויות חדשות, להצביע על חוסר הצדק שנעשה, ולפרוס בפניה טיעון מקיף שמוביל למסקנה כי מוצדק לסגור את התיק.

למשרדנו הצלחות רבות במסגרת שימועים, ובמרבית המקרים הצלחנו להביא לסגירת התיקים.

יש לשים לב כי החוק קובע זכות שימוע בתיקי פשע בלבד. יחד עם זאת מנסיוננו אפשר וכדאי לבקש לערוך שימוע גם בעבירות קלות יותר של עוון או חטא.

הסבר פרוצודראלי קצר:
אחרי שהמשטרה או הרשות החוקרת סיימו לחקור, התיק מועבר לתביעות או לפרקליטות. בתיקים מסוג "פשע" תקבלו על כך "הודעה לפי סעיף 60א לחוק סדר הדין הפלילי", במכתב שכותרתו "מכתב יידוע לחשוד" (למעט במקרים חריגים שבהם לא ישלח מכתב שכזה).


בהמשך, וככל שרשויות התביעה יסברו כי יש ראיות לכאורה שביצעתם עבירה מסוג "פשע", תקבלו מכתב יידוע שני המכונה גם "כתב חשדות" או "כתב אישום בכפוף לשימוע". עם קבלת מכתב זה תוכלו לקבל לידיכם את "ליבת חומר החקירה" שנאסף כנגדכם, ותקום לכם זכות להציג את טיעוניכם בפני רשויות התביעה בתוך 30 יום.
בכל מקרה של קבלת הודעה כזו מהרשויות פנו אלינו באופן מיידי כדי שנוכל לפעול בדרך האפקטיבית ביותר.

לתחומי עיסוק נוספים:

דילוג לתוכן